Zespół szkół

AKTUALNOŚCI

Regiony Francji - Rok Prowansji

16.09.2022

I tak oto na początku września zakończyliśmy pierwszą edycję naszego projektu "Regiony Francji" z Prowansją w roli głównej. Przez cały ubiegły rok poznawaliśmy ten region w jego wielu aspektach uczestnicząc w licznych wykładach, warsztatach, projekcjach, konkursach. Zwieńczeniem naszej pracy był wspólny wyjazd, by na własne oczy oczy przekonać się, że było warto. Prowansja to przepiękny region stanowiący inspirację wielu malarzy i artystów, takich jak Paul Cézanne, Vincent Van Gogh, Pablo Picasso czy Marc Chagall. Przez ostatni tydzień zanurzyliśmy się w ich świecie, mogliśmy dostrzec jego piękno i wyjątkowość. Ogrom barw (złoto słońca, lazur wody, fiolet lawend, żółć cytryn, zieleń ziół) i intensywnych zapachów (takich jak prowansalskie zioła, lawenda, perfumy). Wyjazd pobudził nasze zmysły i serca, obudził w nas na nowo miłość do tego języka i kraju. Zwiedziliśmy pałac papieski w Awinionie i tańczyliśmy na słynnym moście. Był spływ kajakowy pod monumentalnym Pont du Gard, arena w Nîmes, uliczki Arles, które były inspiracją Van Gogha. W Aix-en-Provence podziwialiśmy aromatyczny targ prowansalski i tradycyjne stroje mieszkańców, jedliśmy lody w Saint-Tropez, spotkaliśmy się z wielką sztuką w Nicei i plażowaliśmy w Antibes, pozowaliśmy do zdjęć na czerwonym dywanie pod pałacem festiwalowym w Cannes, zobaczyliśmy pałac książąt w Monaco i poznawaliśmy życie pod wodą w muzeum oceanograficznym. Wisienką na torcie było malownicze Eze z jego perfumerią i ogrodem egzotycznym. Nie zabrakło pierwiastka filozoficznego i pokonaliśmy ścieżkę Nietzschego (chemin de Nietzsche), która doprowadziła nas do cytrynowego miasta Menton, skąd pełni wrażeń i bardzo zmęczeni udaliśmy się w drogę powrotną do Polski. Już teraz ogłaszamy oficjalnie nasz nowy cel: Normandię!!!