Na zajęciach z fizyki prowadzonych metodą STEAM uczniowie klasy 7c dwujęzycznej zmierzyli się z wyzwaniem zbudowania łódki, która uniesie obciążenie co najmniej 200 g i zmieści się w misce z wodą. Zadanie miało na celu praktyczne zastosowanie prawa Archimedesa oraz poznanie właściwości różnych ciał w wodzie – pływających i tonących.
Uczniowie pracowali w grupach, samodzielnie planując swoje działania. Na początku przydzielili członkom zespołów konkretne role, by zapewnić sprawny przebieg pracy. Następnie testowali różne materiały – plastikowe pudełka, folię aluminiową, tekturę, folię bąbelkową, butelki, kapsle czy drewno – oceniając ich przydatność w budowie pływającej konstrukcji. Praca nad prototypami pozwoliła im sprawdzić, które rozwiązania najlepiej spełniają wymagania zadania.
Na zakończenie każda grupa zaprezentowała swoją finalną wersję łódki i przeprowadziła test obciążenia.
Projekt był doskonałą okazją do nauki poprzez doświadczenie, rozwijania kreatywności oraz umiejętności współpracy i rozwiązywania problemów.